Новым лицом Marc Jacobs стала 70-летняя актриса Бетт Мидлер

Новым лицом Marc Jacobs стала 70-летняя актриса Бетт Мидлер

Марк Джейкобс решил привлечь к рекламной кампании своей марки одежды не моделей, а по-настоящему ярких личностей! Еще недавно сообщалось, что бренд будет сотрудничать с 50-летним режиссером-трансгендером Ланой Вачовски, как пришло время объявить новую героиню. Ей станет 70-летняя Бетт Мидлер!

What a privilege it is to know your heroes. My earliest memory of Bette Midler was somewhere around the age of nine years old. I remember (at that young precocious age) hearing about her performances in the basement of the Ansonia Hotel’s, Continental Baths. I vividly remember the genuine excitement and love I had for Bette’s music. I was curious and excited by her energy, power and the exuberance in her voice and bold, brassy glamour. To this day, I still credit Bette Midler (unbeknownst to her) with a large part of my foray into fashion design. At age ten when I discovered the image drawn by Richard Amsel for her album cover, I was so instantly enamored by the silhouetted Bette in a black dress wearing platform sandals with a wedge of red curly hair that I recreated it on the back of a jean jacket with acrylic paint and embroidery floss and proudly wore it to school. The onset of the spring/summer 2016 season began with my interest in the pride of being an American, however, I have always maintained that I’m a New Yorker above all else, a different breed entirely — one whom at nine years old is aware of the Continental Baths and more importantly the sexy, glamorous and sublime, Bette Midler. After a conversation with Katie Grand about New York nostalgia she had recommended a documentary on the BBC that profiled Bette throughout her career and New York City. While I have always felt a certain connection with and influence by Bette, the moment that struck me so profoundly was a statement she made about her footprints from the past disappearing as she retraced old haunts of her once familiar New York. It all felt so relevant and apropos of the pieces of the yet-to-be collection that lay before me weeks before the show. It reminded me of the pride I felt in having the privilege of calling myself a born and raised New Yorker. To her beauty, her brass, her glamour. To that energy, vitality, verve, nerve and curve… I’m so happy to share this beautiful portrait by David Sims. Ladies and Gentleman, the Divine Miss M!

A photo posted by Marc Jacobs (@themarcjacobs) on

Бетт примет участие в весенне-летней рекламной кампании. Первый кадр с ее участием уже появился в Сети. Это третья героиня рекламной фотосессии. До этого, помимо Ланы Вачовски, Дэвид Симс поработал со стендап-комедианткой Сандрой Бернхард.

50-летняя Лана Вачовски в рекламной кампании Marc Jacobs
50-летняя Лана Вачовски в рекламной кампании Marc Jacobs

Бетт Мидлер — американская актриса и певица, известная также среди фанатов как Божественная Мисс М (The Divine Miss M.). Обладательница статуэток «Грэмми», «Эмми» и «Тони», двукратная номинантка на премию «Оскар», по мнению BBC, она является одной из самых успешных артисток всех времен.

60-летняя стендап-комедиантка Сандра Бернхард для Marc Jacobs
60-летняя стендап-комедиантка Сандра Бернхард для Marc Jacobs

У себя в Instagram Джейкобс признался, что был очарован Мидлер с раннего детства. Ее голос, энергия и стиль покорили его на всю жизнь. Актриса стала для модельера настоящим воплощением гламура и подлинного нью-йоркского стиля. «Я был мгновенно очарован силуэтом Бетт», — поделился Джейкобс с подписчиками.

 Нажми «Нравится»и читай нас в Facebook
Комментарии

Комментировать могут только авторизированные пользователи. Пожалуйста, войди или зарегистрируйся.

Текст комментария
Всё, что нельзя пропустить